20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا مهریه بیش از 110 سکه قابل وصول است؟

مهریه بیش از 110 سکه

راهنمای مطالعه این مطلب

در میان مردم به اشتباه رایج است که مهریه‌های بیشتر از ۱۱۰ را نمی‌توان دریافت کرد. در مهریه‌های بیش از ۱۱۰ سکه زوجه باید به دادگاه اثبات کند که زوج توانایی پرداخت این تعداد سکه را دارد. قانون حمایت از خانواده که در سال 91 به تصویب نمایندگان مجلس رسید. حد حمایت قانونی از مطالبه مهریه را تا میزان 110 سکه اعلام کرد و مطالبه میزان بیشتر از آن را منوط به ملائت زوج دانست.  در این مقاله با راهنمایی بهترین وکیل در تهران به بررسی دو سوال مهم در مورد مهریه بیش از 110 سکه می پردازیم. با ما همراه باشید.

مهریه بیش از 110 سکه

بهترین وکیل طلاق در تهران در مورد مهریه بیش از 110 سکه اذعان می دارد که در اجتماع این جمله بین مردم رواج پیدا کرده است که بیش از 110 سکه نمیشود برای مهریه توافق کرد و اگر هم بشود قابلیت وصول ندارد.

نکته قابل توجه این است که مهریه یک توافق کامل محسوب می شود. هیچ کس حتی قانون گذار در میزان مهریه دخالت ندارد. بنابراین اگر مهریه شما ده هزار سکه هم باشد قابلیت دریافت دارد.

مطالبه مهریه بیش از 110 سکه

در نظر بدارید امور مربوط به ممهریه اعم از مهریه بیش از 110 سکه یا غیره، اموری حقوقی اند. و تسلط وکلای حقوقی را می طلبند مانند امور ملکی که برای حل و فصل آنها به بهترین وکیل ملکی در تهران مراجعه می نماییم.

در مقابل برای امور کیفری باید به بهترین وکیل کیفری در تهران مراجعه کنیم. مانند امور کلاهبرداری که آنرا از عمده وظایف بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می شماریم که از برترین وکلای کیفری است. در نتیجه قبل از هر اقدامی از حقوقی یا کیفری بودن موضوع خود آگاه شوید و سپس در مورد امور مورد نظرتان به دنبال وکیل متخصص باشید. بدین صورت ضمن اطمینان از حصول نتیجه مطلوب از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری به عمل می آورید.

پرداخت مهریه بیش از 110 سکه

موضوع مهریه بیش از 110 سکه همانطور که گفته شد از قانون حمایت از خانواده آمده است. معنی آن متفاوت با برداشت عرفی مردم است. معنی واقعی این است که تا 110 سکه توانایی و دارایی مرد اصلا مهم نیست. پس باید در هر حالتی پرداخت شود. اما مازاد این تعداد سکه ده هزار تا هم باشد قابلیت وصول دارد. اما مرد باید دارایی داشته باشد و اگر دارایی نداشته باشد زندانی در کار نیست. ولی تا 110 سکه حتی اگر دارایی نداشته باشد و اقساط را هم نتواند پرداخت کند, مجازات آن زندان است.

در صورت وجود هرگونه سوال حقوقی در مورد مهریه با ما در تماس باشید: 09121979750

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست. برای مشاوره تخصصی با وکلای حقوقی و کیفری در زمینه ای دیگر می توانید از لینک های زیر به جهت دسترسی به اطلاعات تماس وکیل متخصص استفاده نمایید:

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 0 نظر

1 0
آیا مهریه بیش از 110 سکه قابل وصول است؟
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره