20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران با مشاوره فوری و تضمینی

راهنمای مطالعه صفحه

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

برای حل مشکلات حقوقی شما با شماره ۰۲۱۲۲۰۹۷۰۹۰ بگیرید.

کلاهبرداری یکی از اموری است که با پیشرفته شدن جوامع، شکل آن جدید تر می شود. علاوه بر این تعداد ارتکاب به این جرم نیز افزایش می یابد. در این مقاله با توجه با افزایش روز افزون این موضوع، به معرفی بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می پردازیم و این جرم را از زوایا مختلف بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

مونا ترابی، بهترین وکیل در تهران در امور حقوقی و کیفری است که در تهیه این مقاله همراه ماست.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

همانطور که در ابتدای این نوشتار نیز مورد اشاره قرار گرفت، کلاهبرداری جرمی پیشرفته است. معدود افرادی با معنای حقوقیِ آن آشنا می‌ باشند. به همین جهت است که بسیاری از اعضای جامعه حتی بر شخصی که کالایی را با قیمت بالا به آن‌ها می‌فروشد، عنوان کلاهبردار را اِطلاق می‌کنند. بنابراین، شخص مال‌ باخته‌ای که تصمیم به طرح شکایت کیفری دارد، باید بداند که آیا می‌ تواند تحت عنوان کلاهبرداری از طرف مقابل خود شکایت کند یا خیر.

علاوه‌ بر این، بعد از کشف این نکته، باید بتواند با کمک بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران شکواییه‌ای را به ‌صورت مستدل و مستند تنظیم کند. ادله و مدارک کافی برای اثبات ادعای خود ارائه دهد. تا بتواند امید به این داشته باشد که مال یا اموالی که از دست داده است، به او باز خواهد گشت.

مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری، به خصوص بهترین وکیل کیفری در تهران که به‌ صورت تخصصی در حوزه دعاوی و شکایات مربوط به کلاهبرداری فعالیت می‌کند، یا مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران متخصص در این حوزه، می‌ تواند به مال‌باخته پرونده کلاهبرداری کمک نماید. که این مسیر را با صرف هزینه کم‌تر طی نماید.

مشاوره با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

اگر به دنبال بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران برای انجام و پیگیری امور خود هستید، در موسسه عدالت آریایی امکان مشاوره تخصصی با وی را برایتان فراهم کرده ایم. از لینک زیر برای رزرو مشاوره تخصصی خود با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران استفاده نمایید.

وظایف بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران وکیلی است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند. مهمترین وظیفه وکیل در پرونده های کلاهبرداری در زمان دفاع از فرد شاکی یا خواهان در درجه اول هنگام اثبات جرم و در ادامه گرفتن حکم جلب مجرم و در نهایت باز پس گرفتن حق و حقوق فرد مال باخته نمایان می شود.

اما در پرونده هایی که وکیل کلاهبرداری از خوانده یا متهم دفاع می کند باید بتواند با استفاده از نکات و تفاسیر قانونی بی گناهی متهم در کلاهبرداری را اثبات نماید یا به بیان دیگر در این شرایط وکیل کلاهبرداری باید با استفاده از تخصص و مهارت خود شواهد عدم کلاهبردار بودن متهم را به دادگاه ارائه داده و از او رفع اتهام کند.

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران معمولاً پس از بررسی پرونده مورد نظر از اهرمهای قانونی موثر برای برطرف کردن مشکلات و نقاط کور پرونده استفاده می کند. لازم به ذکر است که هرچه مهارت وکیل کلاهبرداری در استفاده درست از قوانین حقوقی برای برطرف کردن نقاط کور پرونده بیشتر باشد پرونده از شرایط بهتری برای صدور حکم و کیفر خواست برخوردار می شود.

در ادامه این جرم را مورد بررسی قرار می دهیم.

کلاهبرداری چیست؟

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در این باب اذعان می دارد که متاسفانه اجتماع امروز هرچقدر گسترده تر و پیشرفته تر می‌ شود به مراتب با جرائم کیفری نوظهوری مواجه خواهد شد که شناخت و قانونگذاری متناسب با آن بسیار پیچیده و سخت خواهد بود. سوی دیگر قوانین خشک و نا منعطف امروزی راه را برای مجرمین و بزهکاران هموارتر خواهد کرد. در این اثناء آگاهی مردم به شیوه‌های جدید ارتکاب به جرائم خود می تواند راهگشای حل مشکلات باشد. اکثریت ما با تعریف عرفی این جرم کیفری آشنایی داریم فردی به ما مراجعه می‌کند و با معرفی خود به شیوه ای اغواگرانه و برخلاف واقعیت سعی در فریب و ربودن اموال و دارایی ما می نماید قانونگذار در ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء اختلاس و کلاهبرداری به تعریف این جرم پرداخته است.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری

برای وقوع این جرم ، طبق اظهارات بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران دو شرط اهمیت بسزایی دارد:

  • ورود ضرر به قربانی
  • انتفاع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر وی
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

بهترین وکیل کیفری در تهران

انواع کلاهبرداری در تعرف بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در باب انواع این جرم اینچنین می گوید: مطابق قانون کلاهبرداری به دو نوع سنتی و رایانه‌ای تقسیم می‌ شود. کلاهبرداری سنتی بر اساس مرتکب آن و وسیله‌ای کلاهبرداری خود به دو نوع ساده و مشدد تقسیم می‌ شود. در ادامه هرکدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

کلاهبرداری ساده

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران در توضیح این جرم می گوید که هرکس از راه حیله و تقلب مردم را فریب دهد یا به امور غیر واقعی امیدوار کند یا از حوادث و پیشامدهای غیر واقع به ترساند و یا اسم و عنوان مجعول اختیار کند و به یکی از وسایل مذکور و یا وسایل تقلبی دیگر وجوه و یا اموال و امثال آنها را تحصیل کرده و از این راه مال دیگری را ببرد مرتکب جرم کلاهبرداری ساده گردیده است .

مجازات کلاهبرداری ساده

مجازات کلاهبرداری ساده، طبق اظهارات بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران حبس از یک تا هفت سال به انضمام پرداخت جزای نقدی معادل مال اخذ شده و رد مال به صاحبش می باشد.

کلاهبرداری مشدد

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می گوید، در صورتی که شخص مرتکب بر خلاف حقیقت عنوان یا سمت مأموریت از طرف سازمان یا موسسات دولتی یا وابسته به دولت یا شرکت‌ های دولتی. یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی و به طور کلی قوای سه‌گانه و همچنین نیروهای مسلح … اتخاذ گردد. یا این که جرم با استفاده از تبلیغ عامه از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی … یا انتشار آگهی چاپی یا خطی صورت گرفته باشد. یا مرتکب از کارکنان دولت یا موسسات و سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت یا شهرداری ها یا نهادهای انقلابی یا بطور کلی از قوای سه گانه و نیز نیروهای مسلح و مامورین به خدمات عمومی باشد کلاهبرداری مشدد نامیده می شود

مجازات کلاهبرداری مشدد

در این صورت طبق توضیحات قسمت قبل که بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران اذعان داشت، علاوه ‌بر رد اصل مال به صاحب آن، به حبس از ۲ تا ۱۰ سال و انفصال ابد از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم می‌ شود. بنابراین، در صورت وجود یکی از این شرایط در شخص مرتکب، جرم کلاهبرداری از حالت ساده به حالت مشدد تبدیل می‌شود.

عناصر جرم کلاهبرداری در تعریف بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران اذعان می دارد، برای این‌که بتوانیم رفتار ارتکابی را کلاهبرداری تلقی کنیم، باید ۳ عنصر از قرار زیر موجود باشد:

  • الف. عنصر قانونی: همانطور که در بند پیشین نیز مورد اشاره قرار گرفت، کلاهبرداری در ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، مصوب ۱۳۶۷، جرم‌ انگاری شده است. باید رفتار ارتکاب‌ یافته با آن‌چه که در این قانون مورد اشاره قرار گرفته، انطباق داشته باشد. تا قاضی بتواند با استناد به این ماده قانونی، آن را کلاهبرداری بداند. به عبارت بهتر، با توجه به این‌که این جرم عنصر قانونی دارد. رفتاری که ارتکاب می‌ یابد، باید منطبق بر این عنصر قانونی باشد.
  • ب. عنصر مادی: بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران اینگونه توضیح می دهد که منظور از عنصر مادی، رفتاری است که جرم کلاهبرداری با آن ارتکاب پیدا می‌کند. در جرم کلاهبرداری، شخص باید متوسل به وسایل متقلبانه شود. به عبارتی، باید مانور متقلبانه انجام دهد. بنابراین، اگر شخصی صرفاً دروغ بگوید. یا از این طریق، افراد مال یا اموالی را به او بدهند، نمی‌ توان گفت که او مرتکب جرم کلاهبرداری شده است. هم‌ چنین، باید این وسایل متقلبانه به نحوی باشد که نوع افراد عادی در مواجهه با آن فریب بخورند. این فریب خوردن نتیجه ساد ه‌لوحیِ خود شخص مال‌باخته یا عدم‌تحقیقِ کافی و مناسب خود او نباشد.
  • پ. عنصر معنوی: کلاهبرداری در صورتی واقع می‌ شود که شخص با عمد آن را انجام داده باشد. منظور از عمد این است که اولاً او بخواهد این رفتار مجرمانه را با هدف بردن اموال دیگران انجام دهد. ثانیاً نسبت به موضوعاتی هم‌ چون متقلبانه بودن وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کند، علم و آگاهی داشته باشد.

مشاوره با بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

راه‌های اثبات جرم کلاهبرداری و روش شکایت از جرم کلاهبرداری

طرح شکایت کیفری از شخصی که مرتکب جرم کلاهبرداری شده، مستلزم تنظیم شکایت‌ نامه است. برای تنظیم و ثبت شکواییه، شخص زیان‌ دیده می‌تواند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند. یا این کار را به بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران و شهرستانها بسپارد.

باید توجه داشت که اثبات هر ادعایی در مراجع قضایی، مستلزم ارائه ادله و مدارک معتبر است. به عبارت بهتر، شاکی باید با ارائه دلیل و مدرک معتبر اثبات نماید شخصی که از او شکایت کرده، با استفاده از وسایل متقلبانه او را فریب داده است. در نتیجة این فریب، اموال او را برده است. برای اثبات این ادعا او می‌تواند شاهد معرفی کند. یا هر قرینه و اماره دیگری را که می‌تواند موجب علم قاضی شود، به دادگاه ارائه دهد.

مسؤولیت شخص کلاهبردار در رد عین، مثل یا قیمت مال

مطابق قانون، دو مجازات برای اشخاصی که مرتکب جرم کلاهبرداری می‌شو ند، در نظر می گیریم؛ حبس و جزای نقدی.

در کنار این دو مجازات، این افراد موظفند که اموالی را که در نتیجه کلاهبرداری به دست آورده‌اند، به صاحبان آن‌ها بازگردانند.

در خصوص این‌که آیا مجرم باید عین مال را بازگرداند یا مثل یا قیمت آن را، قانون‌گذار در ماده ۲۱۴ قانون مجازات اسلامی مقرر کرده است که مجرم باید مالی را که در اثر ارتکاب جرم به دست آورده است، به صاحبش رد کند. در این مورد، بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران می گوید که اگر خود مال موجود باشد. باید عین آن را و اگر خود مال موجود نباشد. مثل آن را و در صورت عدم امکان رد مثل، قیمت آن را به صاحبش بازگرداند. یعنی از عهده خسارات وارده نیز برآید. هم‌چنین، باید توجه داشت که در مواردی هم‌چون جرم کلاهبرداری که شخص مرتکب به جزای نقدی هم محکوم می‌ شود، استرداد اموال زیان‌دیدگان و پرداخت خسارت آن‌ها، بر پرداخت جزای نقدی مقدم خواهد بود.

سوالات متداول درباره کلاهبرداری

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره