20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

توهین به مقدسات چه مجازاتی برای افراد دارد؟

مجازات توهین به مقدسات

راهنمای مطالعه این مطلب

بهترین وکیل در تهران در ابتدای اظهارات خود می گوید که توهین به معنای “تحقیر کردن، تضعیف کردن” و به عبارتی خوار کردن شخصیت افراد می باشد. به دلیل لطمه های شدید روحی و روانی و گاها جبران ناپذیری که این جرم به اعتبار و حیثیت افراد وارد می آورد. در این مقاله به بحث توهین به مقدسات و مجازات های قانونی آن می پردازیم.

البته در همین ابتدا باید بدانید که موضوعات مربوط به جرم توهین به مقدساتف موضوع کیفری اند. در نتیجه تخصص و مهارت وکلای کیفری را می طلبند. وکیل حقوقی مانند بهترین وکیل ملکی در تهران یا بهترین وکیل قرارداد در تهران که تخصصشان در امور حقوقی اینچنینی است، در این مورد نمی تواند راهنمای خوبی باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

توهین به مقدسات

بهترین وکیل کیفری در ارتباط با جرم توهین به مقدسات ابتدا خود جرم توهین را تشریح می کند. وی اذعان می دارد که قانونگذار آن را جرم تلقی کرده و مجازات های نسبتا سنگینی را هم در قانون برای آن پیش بینی نموده است. ارتکاب این جرم نه تنها به شکل گفتار و الفاظ بلکه از طریق رفتار و نوشته جات و حتی ایما و اشاره نیز میسر می باشد.

مجازات توهین بر حسب اینکه به شکل ساده انجام شود و یا مشدد متفاوت می باشد. توهین زمانی مشدد است که عواملی با آن همراه باشند که موجب افزایش میزان مجازات گردند.مثلا توهین به مقدسات، زنان و کودکان، کارکنان دولتی و …

توهین، اعم از صریح یا ضمنی اغلب به صورت شفاهی یا کتبی و… با به کار بردن الفاظ رکیک، فحش، تحقیر و تخفیف صورت می‌گیرد. که وسیله در آن شرط نیست. بلکه طرز تلفظ کلمات، شخصیت بزه دیده، زمان و مکان، موقعیت اجتماعی بزه و…در تحقق آن دارای اهمیت است.

توهین به مقدسات

مجازات توهین به مقدسات

مطابق ماده ۵۱۳ قانون مجازات اسلامی ” هرکس مرتکب جرم توهین به مقدسات اسلام و یا هریک از انبیا عظام یا ائمه ( ع ) یا حضرت زهرا شود اگر مشمول حکم ساب النبی باشد، اعدام و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم می شود.همچنین مطابق ماده ۶۰۲قانون مجازات اسلامی ” هرکس پیامبر اعظم و یا هریک از انبیای عظام الهی را دشنام دهد یا قذف کند ساب النبی است و به اعدام محکوم می شود.

در صورت وجود هرگونه سوال حقوقی با ما تماس بگیرید.

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکیل کیفری تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست. در صورت نیاز به مشاوره در سایر امور کیفری از قبیل: کلاهبرداری، فروش مال غیر، چک کیفری و … وارد لینک های زیر شوید. در هر لینک راه های ارتباطی با وکیل متخصص را ارائه می دهیم:

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

بهترین وکیل چک در تهران

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 1 نظر

5 1
توهین به مقدسات چه مجازاتی برای افراد دارد؟
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره