20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات کاربردی در تنظیم قرارداد بیع ملک

تنظیم قرارداد بیع ملک

راهنمای مطالعه این مطلب

آیا نکاتی که باید در تنظیم قرارداد بیع ملک رعایت کنید را می شناسید؟ در این مقاله به نکات و شرایطی اشاره می کنیم که تنظیم قرارداد بیع ملک به کارتان می آید و باعث می شود تا با رعایت آنها از هرگونه ضرر و زیان، جلوگیری به عمل آورید. مونا ترابی، بهترین وکیل در تهران از این نکات به عنوان مهمترین و پرکاربردترین نکات در تنظیم این گونه قراردادهای ملکی یاد می کند.

تنظیم قرارداد بیع ملک

بهترین وکیل ملکی در تهران تنظیم قرارداد بیع ملک را اینگومه آغاز می کند. ئی اذعان می دارد که بیع به معنی خریدن و فروختن است. قانون بى شک امروزه یکى از دل مشغولى هاى افرادى که در موقعیت تنظیم قرار داد قرار میگیرند حصول اطمینان از نگارش صحیح قرارداداست . قطعا اگر بدنبال تنظیم قرارداد بیع ، اجاره ، مشارکت مدنى و هر نوشته اى که تعهدات و اثار مالى را بهمراه دارد. بهتر است تنظیم ان را به یک فردمتخصص و حقوقدان واگذار کنیم. تا حدالمقدور از تهدیدات و خطرات در امان باشد. ولى از انجا که بیشتر افراد بدون توجه به آثار قانونى نوشته ها وقراردادها اقدام به نگارش انها می‌نمایند لذا ضرورت دارد با بخشى از نکات مهم اشنا شده تا ریسک أن را کاهش دهیم.

در نظر بدارید که امور مربوط به قرارداد ها اموری حقوقی اند. این بدان معناست که در مقابل، اگر با مشکلی کیفری رو به رو شویم، باید قبل از هر تصمیم و اقدامی، از مشاوره با بهترین وکیل کیفری در تهران بهره ببریم.

نکات حقوقی تنظیم قرارداد بیع ملک

شرایط تنظیم قرارداد بیع ملک

بهترین وکیل قرارداد در تهران برای شرایط تنظیم قرارداد بیع ملک به مواردی از قرار زیر اساره می کند:

  1. رعایت خط خوش ضروری است و حداقل آنکه قرارداد تنظیمی خوانا باشد.
  2. سعی شود که قلم خوردگی پیش نیاید و در این صورت حتماً توضیح آن قید شود.
  3. از کاربن سالم و نو استفاده شود به کیفیتی که هر سه نسخه خوانا و قابل استناد باشد.
  4. اگر نمی‌توانید در یک مرحله و بدون غلط بنویسید ضروری است ابتدا پیش نویس آن را تهیه و سپس رونویسی نمائید.
  5. قبل از نوشتن هر متنی تصمیم بگیرید که چه مطلبی را می‌خواهید بنویسید. دقت شود مطالبی نوشته شود که مورد قبول طرفین باشد. در نتیجه متن نوشته شده دستخوش تغییرات نگردد.
  6. در صورتيکه قراردادها براي تعيين مزايا و امکانات مورد معامله، داراي محل‌هاي خاصي براي علامت زدن باشد با دقت اين کار را انجام دهيد.
  7. در هنگام امضا قرارداد کاربن‌ها را حتماً خارج نمایید. علاوه بر امضاء حتماً  اثر انگشت متعاملین با استامپ سالم اخذ گردد. اگر طرفین معامله باسواد هستند نام و نام خانوادگی و تاریخ را شخصاً نوشته و سپس امضاء نمایند.
  8. آن قسمت‌هايي از قرارداد که مي‌بايست قلم زده شود، با آرامش و دقت روي آنها خط بکشيد. مثلاً زماني که فروشنده يک نفر است روي قسمت «فروشندگان» را خط بکشيد.
  9. شهود مي‌بايست حداقل دو نفر ( ترجیحا مرد ) باشند، وجود شهود معتمد بيشتر موجب استحکام قرارداد خواهد بود. قيد نام و نام‌خانوادگي شاهد ضروري است، در خصوص متعاملين پير و بيمار يا خيلي جوان و همچنين متعاملين بي‌سواد و کم‌سواد توصيه مي‌شود تعداد شهود از بين بستگان معتمد و باسواد ايشان باشند.

نکات حقوقی تنظیم قرارداد بیع ملک

در این بخش به منظور سخن پایانی به مواردی اشاره م یکنیم که باید آنها را به عنوان مهمترین نکات حقوقی تنظیم قرارداد بیع ملک به خاطر بسپارید. از همراهی شما سپاسگزاریم. این موارد عبارت اند از:

  1. مطالب به نحوي صريح و شفاف تحرير گردد که هم مقصود طرفين را بطور کامل بيان نمايد و هم آنکه امکان تفسير‌هاي مختلف را نداشته باشد.
  2. اگر ميزان مالکيت فروشندگان متفاوت است ميزان مالکيت هر يک قيد شود.
  3. اگر خريداران متعدد هستند ميزان مشارکت ايشان قيد شود که مثلاً بالمناصفه يا علي‌السويه و…
  4. مورد معامله را به درستي تعريف کنيد مثلاً براي زمين و باغ و باغچه از واحد شمارش (قطعه) براي آپارتمان از واحد شمارش (دستگاه) و براي مغازه، خانه از واحد شمارش (باب) استفاده نمائيد.
  5. اگر مورد معامله دارای کاربری اداری یا تجاری می‌باشد قطعاً مساحت فضای اداری و تجاری قید شود.
  6. توابع و لواحق مورد معامله حتی­المقدور قید و تصریح شود.
  7. ثمن معامله مقطوعاً به عدد و حروف و به ریال و تومان معلوم گردد.
  8. چک‌ها فاقد قلم خوردگی باشد و از حیث امضاء و مهر دارای شرایط قانونی پرداخت باشند.
  9. تاریخ دقیق تحویل مورد معامله تعیین و برای تخلف فروشنده وجه التزام بصورت روزانه یا مقطوعاً تعیین شود.
  10. توصیه می‌شود آثار و تبعات گواهی عدمحضور و چگونگی اخذ آن برای متعاملین تشریح گردد.
  11. توصیه شود که متعاملین پس از تنظیم سند رسمی قرارداد خود را معدوم نکرده و آن را نگهداری نمایند.

 

موسسه حقوقی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکیل حقوقی تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شما خواهد بود. سایر امور حقوقی مانند امور ازدواج و طلاق نیز در این موسسه به صورت تخصصی ارائه می شود. در صورت نیاز می توانید از مشاوره با بهترین وکیل طلاق در تهران بهره مند گردید.

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 1 نظر

5 1
نکات کاربردی در تنظیم قرارداد بیع ملک
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره