20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه شکایت از متجاوزین جنسی

نحوه شکایت از متجاوزین جنسی

راهنمای مطالعه این مطلب

طی سال‌های اخیر همزمان با افزایش میزان آزار و تعرض جنسی در جامعه ایران، حساسیت‌های افکار عمومی نیز به سمت پیگیری این موضوع رفته است. گرچه آمارهایی درباره چگونگی پیگیری آزار و تعرض جنسی و پرونده‌های قضایی آن به بیرون درز نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد در مقایسه با گذشته تعداد پیگیری‌ها از این موضوع بیشتر شده است.
با این حال ، بسیاری از جامعه‌شناسان تاکید دارد که قربانیان باید در صورت مواجهه با آزار و تجاوز پیگیری حقوقی کنند تا به جمعیت خاموش تبدیل نشوند و دچار  آسیب‌های زمینه‌ای بیشتر نشوند. مهم ترین کار در شکایت های مبتنی بر تجاوز سرعت عمل فرد قربانی است. چرا که به علت اینکه تجاوز بوده و رضایتی در کار نبوده آثار خط و خش در پوست و گرفتگی عضلات در بدن به راحتی در پزشک قانونی قابل مشاهده است. بنابراین پیشنهاد می شود با مراجعه به کلانتری و اخذ معرفی نامه پزشکی قانونی و مراجعه و تایید پزشکی قانونی و ادامه روند دادرسی شکایت خود را پیگیری کنید.

عموما مراجعه کنندگان بعد از یکی دوسال و آسیب روحی فراوان قصد می کنند که شکایت کنند. وقتی علتش را جویا می شویم به علت ترس از آبرو این تاخیر را داشته اند و شکایت بعد از دوسال تقریبا سخت تر و امکان پیروزی در آن کمتر است.

معمولا در 24 الی 48 ساعت اولیه تجاوز باید به پزشکی قانونی مراجعه شود، غیر این صورت ممکن دیگر آثار آن مشخص نباشد، ولی اگر آثار تجاوز روی لباس و ملافه قربانی برجای مانده باشد، تا سال‌ها متوالی DNA متجاوز روی آن باقی می‌ماند، حتی اگر آن شسته شود.

در صورت وجود هرگونه سوال حقوقی با ما تماس بگیرید.

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکلای تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست.

منبع: گوگل

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 0 نظر

1 0
نحوه شکایت از متجاوزین جنسی
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره