20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ثبت شرکت و بهترین وکیل ثبت شرکت

بهترین وکیل ثبت شرکت

راهنمای مطالعه این مطلب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد تاسیس یک موسسه تجاری و یا شرکتی را داشته باشید. ولی این سوال در ذهن خودتان شکل بگیرد که آیا من شرایط لازم برای ثبت را دارم؟ و یا چطور شرکتم را ثبت کنم؟ با ما باشید تا به جواب این سوالات خود برسید. ثبت برای انجام فعالیت های اقتصادی و بازرگانی امری ضروری به شمار می آید. به ویژه در مواقعی که بیش از یک فرد موسس برای اداره شرکت وجود داشته باشد. یا نیاز به جذب سرمایه ای عمومی یا خصوصی برای ادامه فعالیت یا گسترش تجارت باشد، وجود شرکت ثبت شده بسیار حیاتی است. در این مقاله ضمن بررسی دقیق مراحل مربوطه، بهترین وکیل ثبت شرکت را نیز معرفی می کنیم.

بهترین وکیل در تهران در شروع یاد آور می شود که از سوی دیگر در بسیاری از مواقع برای دریافت وام های بانکی یا استفاده از امکانات اغلب نهادهای دولتی یا خصوصی نیاز به مدرکی دال بر وجود شرکت می باشد. ثبت توسط وکیل متخصص در مراحل اولیه ی شروع فعالیت های اقتصادی شما، می تواند علاوه بر قانونی کردن تجارت، روند رشد و توسعه شما را نیز سرعت بخشد.

شرکت

بهترین وکیل ثبت شرکت در ابتدا به تعریف شرکت در قانون ایران می پردازد. وی اذعان می دارد که شرکت، مجموعه ای متشکل از دو نفر یا بیشتر از افرادی است که به منظور انجام فعالیت های اقتصادی و کسب سود، با یکدیگر مشارکت می نمایند.شرکت همان‌طور که از نامش مشخص است شرکت به  اجماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به منظور اجرای اهداف تجاری و  کسب سود پس از کسر هزینه‌های صورت گرفته می‌گویند. شرکت‌هایی که هدف آنها تجارت و یا اعمال تجاری نیست، شرکت‌های حقوقی یا مدنی نامیده می‌شوند.

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

ثبت شرکت

با توجه به اینکه امور بازرگانی دارای تنوع فراوانی هستند، انواع مختلف شرکت نیز با توجه به نوع فعالیت های اقتصادی به وجود آمده اند. با آنکه روش ثبت شرکت ها در حالت کلی دارای یک روال مشخص است، با اینحال به دلیل تفاوت در نوع ساختار آنها گاهی نیاز است تا برخی از موارد مدنظر قرار گیرند. بهترین وکیل ثبت شرکت اذعان می دارد که انجام این روند، توسط وکیل می تواند مراحل ثبت را تسریع نماید. همچنین از اتلاف وقت جلوگیری نماید. همچنین با توجه به دانش و آگاهی وکیل ثبت شرکت به قوانین تجارت، مراحل تشکیل پرونده و تهیه مدارک نیز در اسرع وقت انجام می پذیرد.

بهترین وکیل ثبت شرکت

هر وکیلی برای انجام امری، باید ویژگی هایی منحصر به فرد برای آن کار را دارا باشد. ویژگی های بهترین وکیل ثبت شرکت عبارتند از:

  • داشتن تحصیلات حقوقی
  • تسلط کامل به قانون تجارت و آیین نامه های آن
  • آشنایی کامل به انواع شرکت ها. نوع فعالیت های مجاز هر شرکت. شرایط تاسیس شرکت های مختلف. مدارک موردنیاز برای ثبت و…
  • دارای تجربه ی کاری مناسب در این زمینه
  • منظم، متعهد و مسئولیت پذیر بودن
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

بهترین وکیل ثبت شرکت

هزینه‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت

بهترین وکیل ثبت شرکت در باب هزینه های این امر به مواردی نظیر هزینه های ثبت نوع مسئولیت محدوداشاره می کند. این هزینه ها عبارت اند از:

  1. هزینه درخواست ثبت که باید به اداره ثبت بپردازید.
  2. هزینه تعیین نام در سامانه
  3. هزینه تهیه پاکت و پست مدارک
  4. هزینه حق الثبت در اداره ثبت
  5. سایر هزینه ها پس از ثبت مثل هزینه پلمپ دفاتر و …

در نظر بدارید که در صورت مواجهه با امور مربوط به تنظیم قرارداد ها در شرکت های تجاری، توصیه ما به شما، مراجعه به بهترین وکیل قرارداد در تهران است.

انواع شرکتهای تجاری در ثبت شرکت

بهترین وکیل ثبت شرکت درباره انواع شرکت هایی که می توان ثبت نمود می گوید که طبق قوانین تجاری و مدنی ایران، دو نوع شرکت وجود دارد:

  1. شرکت تجاری
  2. شرکت مدنی

تفاوت شرکت های مدنی با شرکت های تجاری در این است که انجام فعالیت های اقتصادی در قالب شرکت تجاری انجام می شود؛ اما شرکت مدنی به شراکت دو یا چند نفر در یک شیء می باشد و لزوما فعالیت های بازرگانی، صورت نمی گیرد. در ادامه نمونه هایی از هریک را جداگانه بررسی می کنیم. در نظر بدارید امور مربوط به ثبت اموری حقوقی اند. حال آنکه اگر با موضوعات کیفری سر و کار دارید، قبل از هر اقدامی در اولین مرحله به بهترین وکیل کیفری در تهران یا شهرستان محل سکونتتان مراجعه نمایید.

ثبت شرکت سهامی عام

بهترین وکیل ثبت شرکت می گوید که شرکت سهامی عام، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. بخشی از سرمایه اولیه این شرکت توسط موسسین تامین می گردد و بخش دیگر آن از طریق فروش سهام به مردم خواهد بود. شرکت سهامی، یک شرکت بازرگانی می باشد؛ هرچند موضوع آن امور بازرگانی نباشد

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، یک شرکت بازرگانی است. بهترین وکیل ثبت شرکت اذعان میدارد که در شرکت از این نوع سرمایه آن به سهام تقسیم می شود. تفاوت شرکت سهامی خاص با شرکت سهامی عام در این است که تمامی سرمایه ی سهامی خاص توسط موسسین آن تامین می گردد.

ثبت شرکت مختلط سهامی

شرکا برای ثبت شرکت مختلط سهامی شامل تعدادی از شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن هستند. شرکای سهامی از طریق خرید سهام به عضویت شرکت درآمده اند. مسئولیت آنها تا میزان سرمایه اشان می باشد. شریک ضامن از طریق خرید سهام به عضویت شرکت درنیامده و ضامن تمامی بدهی های شرکت است که علاوه بر دارایی شرکت، ایجاد می شود.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

بهترین وکیل ثبت شرکت خاطر نشان می شود که برای این نوع باید بدانید که این مورد با هدف انجام امور تجاری و بین یک یا جند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود تشکیل می شود؛ سرمایه گذاری شرکاء، بدون انتشار سهام است.شریک ضامن، مسئول تمامی بدهی ها و قروض شرکت است که علاوه بر دارایی های آن پیدا می شود. اما مسئولیت شریک با مسئولیت محدود، به میزان سرمایه ای است که متعهد به پرداخت و تامین شده است.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت به منظور انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می گردد. مسئولیت هر یک از شرکاء بعد از ثبت شرکت از این نوع، در برابر قروض و تعهدات شرکت فقط به میزان سرمایه آنهاست.

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی به منظور انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود.بعد از ثبت هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهند بود.

ثبت شرکت نسبی

بهترین وکیل ثبت شرکت در این نوع از شرکت ها خاطر نشان می شود که باید بدانید که، شرکت نسبی بین دو یا چند نفر تشکیل می شود. در نتیجه مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که به شرکت آورده است.پ

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

 

بهترین وکیل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت

در پاسخ به این سوال که «چگونه شرکت را ثبت کنیم؟»، بهترین وکیل ثبت شرکت پاسخ می دهد که  هر ثبت با توجه به ساختار تشکیلاتی، نوع فعالیت و…. نیازمند مدارک مخصوص به خود می باشد. با این حال روال ثبت انواع مختلف به طور کلی عبارت است از:

  1. تعیین نوع شرکت
  2. انتخاب شرکا و سهامداران
  3. تعیین میزان و نوع سرمایه شرکت
  4. مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت
  5. انتخاب نام شرکت
  6. تکمیل مدارک
  7. تنظیم مدارک شرکت
  8. امضای مدارک ثبتی
  9. ارسال مدارک به اداره ثبت
  10. دریافت آگهی

امور ملکی نیز مانند امور تجاری اغلب حقوقی اند. درصورت مواجهه با امور ملکی و دسترسی به راه های ارتباطی با بهترین وکیل ملکی در تهران کلیک کنید

 

عدم ثبت شرکت چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

بهترین وکیل ثبت شرکت در پاسخ به این سوال مهم اینگونه پاسخ می دهد که هنگامی که شما مجموعه خود را ثبت نکنید:

  • فعالیت‌های انجام شده نمی تواند در چهارچوب قانون صورت بگیرد و وجه قانونی نخواهد داشت. به همین سبب بسیاری از شرکت های همکار و حتی مشتریان نمی توانند با اطمینان خاطر همکاری خود را با مجموعه مذکور ادامه دهند.
  • شرکت‌های ثبت نشده بر اساس قانون امکان حضور در مجامع رسمی و مشارکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها را نخواهند داشت. این موضوع می تواند منافع مالی و اجتماعی آن ها را به خطر بیندازد.
  • عدم ثبت می تواند مشکلاتی نظیر عدم امکان استفاده از امتیازات قانونی اشخاص حقوقی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال برخی از معافیت های مالیاتی و قانونی و یا برخی امتیازات اقتصادی که برای پیشرفت و توسعه آن ها در نظر گرفته شده است نمی‌تواند برای پیشرفت این گونه مجموعه ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • عدم ثبت و پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدات از جانب شرکا از دیگر مواردی است که می‌تواند برای شرکت‌ ها مشکلات فراوانی ایجاد کند. هنگامی که شما مجموعه‌ای را ثبت می کنید کلیه مسئولیت‌ها، درصد سهم و مشارکت اعضا و تعهدات قانونی آن ها را به ثبت می‌رسانید و به این ترتیب در صورتی که در خصوص هر یک از موارد فوق تخطی از قانون صورت پذیرد امکان پیگیری آن در مجامع قانونی برای سایر اعضا فراهم است.
  • در صورتی که ثبت نکنید نمی‌توانید آن را قالب اعطا نمایندگی و یا حتی جذب نمایندگی برند‌های بزرگ توسعه دهید. دریافت نمایندگی از مجموعه‌های داخلی و خارجی مستلزم ثبت و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایی است که از سوی شما انجام می شود.

 

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکیل حقوقی تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست.

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

موسسه عدالت آریایی در ارائه خدمات کیفری نیز از جمله کلاهبرداری پیشرو و مقدم است. برای بهره مندی و دسترسی سریع و آسان به راه های ارتباطی کلیک کنید: بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

 

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 1 نظر

5 1
ثبت شرکت و بهترین وکیل ثبت شرکت
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره