20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجازات کم کردن کیلومتر خودرو

مجازات کم کردن کیلومتر خودرو

راهنمای مطالعه این مطلب

جمله ای معروف که دلالان قدیمی خودرو به کار می بردند، برای اکثر ما آشنا است: این خودرو متعلق به یک خانم دکتر بوده. روزانه مسافت 500 متری از مطب تا منزل را می رفته! کم کردن کیلومتر خودرو ها یکی از تقلب های رایج در زمینه خرید و فروش خودرو محسوب می شود. چنانچه متوجه کم کردن کیلومتر خودروی خود شدید. برای اعمال مجازات کم کردن کیلومتر خودرو فورا می توانید علیه فروشنده دادخواست بدهید. یا معامله را فسخ کنید. یا مابه التفاوت قیمت اصلی خودرو با کیلومتر واقعی و قیمت خودرو با کیلومتر دستکاری شده را مطالبه کنید.

بهترین وکیل در تهران یادآور می شود که فوری بودن دادخواست شرط اصلی دادخواست است.

مجازات کم کردن کیلومتر خودرو

بهترین وکیل کیفری در تهران در باب مجازات کم کردن کیلومتر خودرو بیان می کند که قانون گذار نیز برای مقابله با این اتفاق قوانینی وضع نموده است تا بتواند از میزان این اتفاق بکاهد. مطابق ماده 724 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375: دستکاری کیلومتر برای نشان دادن سرعت کمتر یا قطع کامل کیلومتر شمار به صورت عمدی، برای اولین بار حبس از 10 روز تا 2 ماه و در صورت تکرار، میزان حبس از 2 ماه تا 6 ماه افزایش می یابد.

حال که مجازات های مربوطه در قانون آشنا شدیم با نحوه اعمال آن و شرایطی که دارد در ادامه آشنا می شویم. اگر در این باب سوالی دارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مجازات کم کردن کیلومتر خودرو

در نظر بدارید امور این چنینی اموری کیفری اند. در موسسه عدالت آریایی علاوه بر موضوعات کیفری امکان بهره مندی از مشاوره با وکیل متخصص در موضوعات حقوقی، مانند امکان مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران را فراهم آورده ایم. تنها کافی است از راه های ارتباطی موجود در سایت به جهت مشاوره فوری و تخصصی خود اقدام نمایید.

اعمال مجازات کم کردن کیلومتر خودرو

برای اعمال مجازات کم کردن کیلومتر خودرو صرفاً نیازی نیست که خود فرد، مرتکب ایجاد تغییر و دست کاری بوده باشد. بلکه حتی زمانی که فرد خود مرتکب دست کاری نگردیده است. اما با علم به این امر که سرعت سنج و کیلومتر شمار اتومبیل دست کاری شده است، رانندگی نماید. مشمول مجازات مقرر در ماده خواهد بود. قاضی در اعمال مجازات حبس برای مرتکب چنین عملی در مرتبه اول مخیر خواهد بود. این در حالی است که در صورت ارتکاب این عمل توسط فرد برای مرتبه دوم، اعمال مجازات حبس الزامی خواهد بود.

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکیل کلاهبرداری تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست. از آنجا که موضوع مجازات کم کردن کیلومتر خودرو که در این مقاله بررسی کردیم از مصادیق جرم کلاهبرداری به شمار می رود. لذا وکیل متخصص در امور کلاهبرداری می تواند شما را به جهت احقاق حقوق خود راهنمایی نماید. زیرا کم کردن کیلومتر خودرو امری متقلبانه برای فریب افراد و ترغیب آنها برای انجام معامله است. در نتیجه به صورت قطعی کلاهبرداری است. دعاوی کلاهبرداری نیز دعاوی کیفری اند و باید به وکیل متخصص مراجعه شود.

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 1 نظر

5 1
مجازات کم کردن کیلومتر خودرو
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره