20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قتل های ناموسی 2

قتل های ناموسی 2

راهنمای مطالعه این مطلب

چندی پیش درباره قتل های ناموسی, مقاصد قاتل و آمار قتل های ناموسی آماری ارائه کرده بودیم. حال در ادامه به چندین مورد دیگر نیز توجه شما را جلب می نماییم.

 

  1.  کرمان قتل خواهر به دست برادر ناتنی دی ماه نود و چهار دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان در استان کرمان از قتل دختر جوانی بر اثر ضربات متعدد چاقو خبر دادند. به گفته مقام های قضایی قاتل که برادر ناتنی دختر بود, با اسلحه به خانه رفته بود. اما به دلیل اینکه نتوانسته بود اسلحه را به کار بیاندازد,  با وارد کردن ده ضربه چاقو خواهرش را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود. انگیزه این مردمسائل خانوادگی و ناموسی اعلام می شود.
  2. آذربایجان غربی, نمیخواست پشت سر دخترش حرف بزنند. خرداد ماه نود و پنج در شهر خوی فیلمی در اینترنت منتشر شد که نشان می داد یک زن جوان رو به روی دانشکده پرستاری افتاده و مردی با تفنگ شکاری در خیابان راه می رود. به گفته مقام های محلی پدر دختر بعد از شلیک دو گلوله مانع رسیدن نیروهای امدادی و نجات دخترش شده بود. آن زمان فرماندار خوی گفته بود پدر قاتل در بازجویی های پلیسی انگیزه خود را از قتل دخترش  شایعاتی عنوان کرد که از سوی مردم شنیده بود و این شایعات در خصوص مسائل اخلاقی و ناموسی بود.
  3. کهگیلویه و بویر احمد, برادر کشت, عمو شاهد بود. آذرماه نود و شش روزنامه شرق از قتل دختری به نام ( ز) در روستای آباده در بخش لوداب کهگیلویه و بویر احمد خبر داد. به گزارش این روزنامه و بر اساس روایت شاهدان , مزاحمت های پسر همسایه باعث خشم عمو و برادر ز شده بود. آن ها که نگران آبروی خانواده بودند پس از کتک زدن جوان هم روستایی سراغ ز رفتند. برادر سر خواهر را به دیوار کوبید در حالی که عمو هم شاهد قتل بود.
  4. خوزستان، قتل دو خواهر به دست میزبان. بیست و هفت خرداد نود و هشت, یک مرد سی و نه ساله دو فرزند برادر خود را در روستای تنگه در شهر آبادان در خوزستان کشت. در این جنایت دختر شانزده ساله با روسری خفه شد و دختر بیست و هفت ساله با ضربات چاقو به گردن به قتل رسید. به گفته فرمانده نیروی انتظامی آبادان, این مرد در هنگام قتل دو برادرزاده خود , خانواده اش را در اتاق حبس کرده بود. دختر جوان تر به دلیل اختلاف با نامادری خود و در حالیکه فقط دوازده سال با عموی خود اختلاف سن داشت پس از مرگ پدر به خانه عمویشان پناه برده بودند. عموی آن ها بعدها در بازجویی انگیزه خود را مسائل ناموسی و خانوادگی اعلام کرد.
  5. کردستان،خودکشی هفت زن. خبرگزاری های کردی اوایل اردیبهشت نود و نه از خودکشی هفت زن در سنندج و شهرهای دیگر کردنشین ایران خبر دادند. در این میان نام سارینا غفوری هم دیده می شود. خبرهای اولیه حاکی از این بود که او هم به دلیل مشکلات خانوادگی خودکشی کرده است. خودکشی زنان در شهرهای غرب ایران موضوع عجیبی نیست. مخصوصا در مناطقی که سنن عشیره ای و مشکلات اقتصادی و فرهنگی زنان را بیش از دیگران تحت فشار قرار می دهد. اما بعد در خبری دیگر گزارش شد که برادر سارینا او را به خاطر نیتش برای ازدواج کشته است او بیست و پنج سال داشت, خیاطی می کرد و با فرزند خردسالش زندگی می کرد.
  6. در یکم خرداد ماه نود و نه, دختر چهارده ساله ی تالشی , رومینا اشرفی, در روستای سفید سنگان لمیر , به دست پدرش با داس به قتل رسید. قتل او زمانی رخ داد که رومینا پس از پنج روز فرار با بهمن خاوری , خواستگارش از سوی پلیس آستارا بازداشت و با دستور قاضی دادگاه به پدرش تحویل داده شده بود.
  7. بیست و پنج خردادماه نود و نه , حبیب بیست و سه ساله, در حالیکه کاردی خونین به دست دارد به کلانتری در آبادان می رود و به قتل همسرش معترف می شود و دلیلش را نیز خیانت همسرش اعلام می کند. او به ماموران می گوید که زنش را گوش تا گوش سر بریده و کنار بهمن شیر انداخته است. ماموران بی درنگ در محل جنایت حاضر می شوند و سر زنی نوزده ساله را می بینند که از تنش جدا شده وتنها به مویی بند است. در بازجویی ها متهم به قتل معترف می شود که همسرش, فاطمه برحی, که زاده هشتاد بود, دختر عمویش هست, که سال پیش دوروز بعد از عقدش با مرد دیگری از آبادان به مشهد فرار کرده و او یک سال در پی او گشته تا او را یافته و بخشیده و به آبادان بازگردانده است. ولی به تحریک خانواده اش , زنش را به نزدیک رودخانه برده , کشته و سر بریده است.

 

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با بهره گیری از بهترین وکلای تهران تا انتهای مسیر حقوقی همراه شماست.

منبع: گوگل

در اینجا می توانید پاسخ سوالات خود و کاربران دیگر را مشاهده کنید:

احساس خود را درباره این مطلب بگویید 2 نظر

1 2
قتل های ناموسی 2
مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره