20:00 - 16:00

ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه

20:00 - 16:00

ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین وکیل ملکی در تهران با بیش از ده سال سابقه موفق

راهنمای مطالعه صفحه

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

برای حل مشکلات حقوقی شما با شماره ۰۲۱۲۲۰۹۷۰۹۰ بگیرید.

دعاوی ملکی نوعی از دعاوی هستند که ناشی از اختلاف بر روی املاک (همچون مغازه، زمین، ویلا، آپارتمان، مزرعه، باغ، عمارت) و اموال غیر منقول هستند. در اکثر موارد رسیدگی به این نوع دعاوی در دادگاه‌های حقوقی صورت می‌گیرد. تنها در برخی شرایط دادگاه‌های کیفری مسئول رسیدگی به دعاوی ملکی هستند. بهترین وکیل ملکی در تهران کسی است که با توجه به تجربه و تخصص خود می تواند در پرونده های مربوطه شما را یاری رساند.

در میان دعاوی حقوقی، دعاوی مربوط به املاک و زمین تقریبا بیشترین درصد دعاوی را به خود اختصاص می دهند. متاسفانه به علت ورود وکلای کم آشنا به محیط دعاوی ملکی، نتایج مطلوبی را حاصل نمی کنند. این امر اشاره بر اهمیت بسیار بالای وجود وکیل ملکی حرفه ای در پرونده های ملکی دارد. پس این نکته را به خاطر بسپارید. که مهم ترین قدم قبل از هر اقدامی در پرونده های ملکی مشاوره تخصصی با بهترین وکیل در تهران است. که در این زمنه تجربه و دانش کافی دارد.

بهترین وکیل ملکی در تهران

بهترین وکیل ملکی در تهران با مشکلات و پیچیدگی‌های دعاوی حقوقی آشنایی کامل دارد. به شما کمک می‌کند که به حق و حقوق تان برسید. برای آنکه با نقش وی بیشتر آشنا شوید، لازم است تا انواع دعاوی ملکی که تخصص وی به شمار می رود، را بشناسید. با ما همراه باشید

مونا ترابی، وکیل پایه یک دادگستریف متخصص در امور مربوط به ملک می باشد. جهت مشاوره سریع و آسان کلیک کنید: 09121979750

بهترین وکیل ملکی در تهران

انواع دعاوی ملکی

به طور کلی دعاوی ملکی؛ که در تخصص بهترین وکیل ملکی در تهران هستند، به سه دسته مختلف تقسیم می‌شوند. وکیل ملکی بسته به نوع این دعاوی، دفاعیه یا شکواییه را تنظیم می‌کند. این دعاوی عبارت اند از:

  • دعاوی ملکی حقوقی: در این نوع دعاوی، یکی از طرفین، هنگام انجام تکالیف و وظایفی که در قرارداد ذکر شده اند کوتاهی یا سهل انگاری می‌کند. یا نقض عهد می‌کند. در این شرایط هیچ گونه عنصر یا رفتار مجرمانه ای رخ نداده است. مانند: دعاوی مرتبط با حق تجارت (کسب و پیشه) و سرقفلی، فسخ اجاره نامه و قراردادهای ملکی، دعاوی مربوط به ثمن معامله، اخذ صورت مجلس تفکیکی و…
  •  دعاوی ملکی کیفری: این نوع دعاوی زمانی رخ می‌دهند که یکی از طرفین، با سوء نیت عملی را نسبت به ملک طرف دیگر مرتکب شود. که مجرمانه تلقی می‌شود. برخی از انواع دعاوی ملکی کیفری شامل این مواردند: جعل سند ملکی، خیانت در امانت، اجاره یا فروش مال غیر و…
  • دعاوی ملکی ثبتی: همانطور که از اسم این نوع دعاوی ملکی پیداست، زمانی رخ می‌دهند که یکی از طرفین قوانین ثبت اراضی و املاک را نقض کند. یا رعایت نکند. برخی از دعاوی ملکی ثبتی شامل این مواردند: دعاوی مرتبط با ابطال سند رسمی، ابطال عملیات اجرایی ثبت و…

وظایف بهترین وکیل ملکی در تهران

بهترین وکیل ملکی در تهران از همان ابتدای اقامه دعوا تا زمان حصول نتیجه، حضور فعالی خواهد داشت. برخی از مهم ترین مزایا و ویژگی های اخذ وکیل ملکی شامل این مواردند:

  • دفاع از موکل در جلسات دادگاه: ممکن است موکل به خاطر استرسی که دارد نتواند به درستی از خودش دفاع کند. یا به علت عجله و شتابزدگی پاسخ نادرستی بدهد. در این شرایط، بهترین وکیل ملکی در تهران آماده است تا در مقابل اسناد، مدارک و دفاعیاتی که طرف مقابل ارائه می‌دهد از موکلش دفاع کند. وی همچنین قبل از این که در دادگاه شرکت کند دفاعیاتش را مکتوب می‌کند. بعد از این که دستور ثبت را اخذ نمود آن‌ها به پرونده ضمیمه می‌کند.
  • پیگیری دعاوی ملکی و روند دادرسی: وکیل ملکی به صورت کامل پرونده را پیگیری می‌کند. این بار سنگین را از روی دوش شما برمی‌دارد. ممکن است خودتان به علت شغل و مشغله‌هایی که دارید نتوانید پروسه طولانی مراجعه مکرر به ادارات و مراجع قانونی را انجام دهید. در این شرایط وکیل در موعد مقرر و غیر از آن، به دادگاه مراجعه می نماید.
  • رفع ابهامات موکل: ااز آنجایی که قوانین و تبصره‌های موجود دارای اصطلاحات تخصصی و بسیار دشواری هستند، معمولا فهم منظور آن‌ها برای افراد عادی سخت است. بهترین وکیل ملکی در تهران با آگاهی کامل از این قوانین و رویه دادگاه‌ها، به زبان ساده و قابل فهم حق و حقوق موکلش را به او می‌گوید.

ویژگی بهترین وکیل ملکی در تهران

بهترین وکیل ملکی در تهران برای فروش مال غیر

بر اساس ماده ۱ قانون انتقال مال غیر، اگر کسی مالی که برای خودش نیست را (با علم به این که این مال متعلق به شخص دیگری است و به او تعلق ندارد) بدون وجود مجوز قانونی به فرد دیگری منتقل کند، به عنوان کلاهبردار شناخته می‌ شود. همچنین اگر انتقال گیرنده بداند که فرد انتقال دهنده هیچ مالکیتی روی آن مال ندارد، او هم معاون و شریک جرم است.

این جرم نوعی تجاوز به مال و دارایی شخص دیگر حساب می‌شود. در این شرایط بهترین وکیل ملکی در تهران به کمک شما می‌آید. تا در پیگیری این نوع پرونده‌ها و به نتیجه رسیدن آن‌ها به شما کمک کند. اگر وکیل ملکی از سمت متهم اخذ شود، با اشراف بر قانون جدید کاهش زندان‌ها یک رویکرد صحیح و قانونی را اتخاذ می‌کند. سپس به دادگاه تقاضای کاهش جرم موکلش را اعلام می‌کند.

مجازات جرم فروش مال غیر

بهترین وکیل ملکی در تهران اذعان می دارد: از آنجایی که این اقدام مصداق بارز کلاهبرداری است، پس مجازاتی که قانون برای این جرم در نظر گرفته هم همانند مجازات جرم کلاهبرداری است. مجازات های این جرم به شرح زیر است:

  • بر اساس ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، کلاهبرداری و ارتشا، مجازات این جرم شامل رد مال به صاحب اصلی، بین ۱ الی ۷ سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل با مال اخذ شده است.
  • اما بر اساس قانون جدیدی که در خصوص کاهش مجازات حبس تعزیری در تاریخ ۲۳/۲/۱۳۹۹ تصویب شد، مجازات این جرم کاهش یافته است. بر اساس این قانون، مجازات جرم فروش مال غیر برای مرتکب از ۶ ماه حبس تا سه سال و نیم حبس متفاوت است. که میزان حبس بر اساس ارزش دارایی و نظر قاضی متفاوت خواهد بود.
  • علاوه بر این، بر اساس قانون جدید، جرم فروش مال غیر از جمله جرایم قابل گذشت است. اگر شاکی رضایت دهد، پرونده کیفری مختومه اعلام می‌شود.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای قرارداد ملکی

نوشتن هر قراردادی از جمله قرارداد ملکی یک کار تخصصی است. باید کار را به بهترین وکیل ملکی در تهران بسپارید. همه کلماتی که در قرارداد ملکی به کار می‌روند بار حقوقی دارند. پس عدم توجه به این کلمات و عدم آشنایی با نوشتن قرارداد ممکن است باعث شود در یک دردسر بزرگ بیفتید. یا بعضا مال تان را از دست بدهید.

بسیاری از افراد غیر حرفه ای که اقدام به عقد قرارداد ملکی کرده اند گاهی علاوه بر از دست دادن مال شان به زندان هم افتاده اند. پس می‌بینید که عدم آگاهی تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد. بر اساس ماده ۱۵۵ قانون مجازات اسلامی، عدم آگاهی از قانون باعث رفع مسئولیت تان نخواهد شد. پس یعنی یک اشتباه کوچک می‌تواند کل عمرتان شما را درگیر کند.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای تخلیه ملک

قرارداد ملک یک قرارداد یا تعهد دوطرفه است. بر اساس آن موجر در ازای دریافت مبلغی (رهن یا اجاره) برای مدت مشخصی ملکش را در اختیار مستاجر قرار می‌دهد. حال اگر مدت زمان قرارداد به پایان برسد و طرفین به توافق نرسند، مستاجر موظف است که ملک را هر چه سریع تر تخلیه کند.

زمانی که مالک یا موجر قصد دارد ملکش را فورا از مستاجر پس بگیرد و مستاجر با او همکاری نکند، بهترین وکیل ملکی در تهران عمل می‌شود. وکیل ملک بعد از این که از دادگاه صالح حکم رسمی را گرفت و آن را به مستاجر ابلاغ کرد، حکم را به اجرا در می‌آورد.

در این شرایط، شاید موجر وقت پیگیری و مراجعه به مراجع قضایی را نداشته باشد. پس وکیل ملک با حکم تخلیه ای که از دادگاه گرفته به همراه نماینده کلانتری به ملکی که مستاجر در آن ساکن است مراجعه می‌کند. حال اگر مستاجر از پذیرفتن حکم و اجرای آن سر باز بزند، نماینده دادستان مراحل قانونی تخلیه ملک را به اجرا در می‌آورد.

شرایط دریافت حکم تخلیه ملک

بهترین وکیل ملکی در تهران می گوید: در تمام شرایط حق با موجر نیست. مراجع قانونی فقط در صورتی حکم تخلیه را صادر می‌کنند که اثبات شود مستاجر یکی از شروط را رعایت نکرده است. تنها در شرایط زیر امکان تخلیه ملک وجود دارد:

  • اگر مدت زمان قرارداد تمام شده باشد.
  • اگر مستاجر برای سه ماه هیچ اجاره بهایی پرداخت نکرده باشد.
  • اگر مستاجر بدون اجازه مالک در ملک او دست ببرد یا این که آن را به یک شخص دیگر تحویل دهد.

مدارکی که موجر یا وکیل او برای دریافت حکم نیاز دارند شامل سند مالکیت ملک و قرارداد اجاره نامه هستند.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای تصرف عدوانی

کلمه تصرف به معنای تحت سلطه در آوردن چیزی (همچون مال، شی یا هر دارایی دیگری) است. عدوانی نیز به معنای بدون اجازه فرد صاحب دارایی است.

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد یا شنیده باشید که یک شخص، ملک شخص دیگر را به زور تصرف می‌کند و ادعا می‌کند که ملک متعلق او است.

طبق اظهارات بهترین وکیل ملکی در تهران قانون کشور ما می گوید، هیچ فردی نمی‌تواند بدون اجازه دیگری مال او را تصرف و ادعای مالکیت کند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، فرد مرتکب که در قانون به او متصرف عدوانی می‌گویند مجرم شناخته می‌شود. مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد. وکیل تصرف عدوانی یک وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه دعاوی ملکی خصوصا تصرف عدوانی، مهارت و دانش کافی دارد. مشورت با وکیل ملکی همیشه بهترین راه حل و درست ترین تصمیمی است. برای این که در چنین پرونده‌هایی به پیروزی برسید و حقی از شما تضییع نشود حضور یک وکیل ملکی ضروری است.

مجازات تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی در تهران مجازات های مربوط به تصرف عدوانی را بدین گونه شرح می دهد. تصرف عدوانی به دو صورت حقوقی و کیفری صورت می‌گیرد. که در هر نوع، قاضی بسته به شرایط پرونده حکم صادر می‌کند.

بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی اگر کسی بر اساس موارد ذکر شده در قانون، مال کسی را تصاحب کند و یا در رسیدن او به مال یا دارایی اش ممانعت ایجاد کند، مجرم شناخته می‌ شود. بر اساس همین قانون جرم نام برده از یک ماه حبس تا یک سال حبس متفاوت است. علاوه بر این متصرف باید ملک و دارایی فرد را به او پس دهد و وضعیت ملک را به حالت سابق بازگرداند.

بهترین وکیل ملکی در تهران برای مطالبه اجور معوقه

عبارت مطالبه اجور معوقه از سه کلمه تشکیل شده است:

  • مطالبه (به معنای طلب یا دریافت کردن)
  • اجور (به معنای دستمزد یا اجرت)
  • معوقه (به معنای عقب افتادن)

به طور کلی در مبانی حقوقی این عبارت برای اجاره بهایی که پرداخت نشده به کار می‌رود. قرارداد ملک مسکونی یا تجاری یک قرارداد است که بین موجر یا مستاجر بسته می‌شود. مستاجر بر اساس این قرارداد باید مبلغ تعیین شده را سر موقع به صاحب ملک پرداخت کند. حال در برخی شرایط مستاجر زیر بار تعهداتش نمی‌رود و مبلغ تعیین را پرداخت نمی‌کند. در اینجا بهترین وکیل ملکی در تهران که در زمینه اجور معوقه فعالیت می‌کند می‌تواند به اقامه دعوای مطالبه معوقه کمک کند. مستاجر را از طریق مراجع قانونی مجبور کند که زیر بار تعهداتش برود.

مدارک مورد نیاز برای طرح دعاوی مطالبه اجور معوقه

برگه دادخواست برای مطالبه اجور معوقه، در دادگاه به صورت چاپی و آماده در اختیار عموم قرار دارد. پس قبل از هر چیزی بهترین وکیل ملکی در تهران باید با دقت این فرم یا دادخواست را پر کند.

دیگر مدارک مهمی که برای ثبت دعاوی مطالبه اجور معوقه نیازند شامل موارد زیر می شود:

  • سند مالکیت ملک مسکونی یا تجاری مورد نظر
  • قرارداد بین مستاجر و موجر

ویژگی های بهترین وکیل ملکی در تهران

در این بخش بهذ مهمترین ویژگی های بهترین وکیل ملکی در تهران اشاره می کنیم.

  • تجربه کافی
  • حسن رفتار و شهرت
  • کمک به کوتاه کردن پروسه دادرسی
  • آشنایی کامل با نحوه تنظیم دادخواست: بهترین وکیل ملکی در تهران باید توانایی نوشتن یک دادخواست درست را داشته باشد. نوشتن لایحه و تنظیم دفاعیه، شکواییه، دادخواست و… یک هنر است. وکیل باید با رعایت اصول و قوانین، آشنایی با اصطلاحات موجود در این حوزه و با استناد به مدارک، یک لایحه درست را بنویسد.

هزینه بهترین وکیل ملکی در تهران

هزینه و بهترین وکیل ملکی در تهران اساس تعرفه هر سال تعیین می‌شود. اما هر وکیلی بسته به یک سری عوامل می‌تواند هزینه بیشتر یا کمتری از موکلش دریافت کند.

اکثر وکلا بعد از مطالعه و بررسی پرونده موکل، یک قیمت به او پیشنهاد می‌دهند و با هم به توافق می‌رسند.

موکل باید حق مشاوره، حق الوکاله یا دستمزد، هزینه سفر وکیل و سایر هزینه‌ها را بر اساس سال عقد قرارداد به وکیل پرداخت کند.

برای مثال برخی از وکلا، بر اساس قیمت ملک گاهی ۱۰ درصد از قیمت آن را به عنوان حق الوکاله طلب می‌کنند. ما در مجموعه عدالت آریایی بهترین وکلا را با منصفانه ترین تعرفه به شما پیشنهاد می‌دهیم. تا انتخاب درستی داشته باشید و در پرونده‌های ملکی تان پیروز شوید.

مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران

مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران

موسسه حقوقی بین المللی عدالت آریایی با مدیریت خانم مونا ترابی از موفق ترین وکلای ایرانی (وکیل پایه یک دادگستری) کارشناس ارشد حقوق خصوصی و با بیش از ۱۰ سال سابقه کار موفق در پرونده‌های حقوقی و کیفری، آماده مشاوره و همراهی شما در پرونده‌ی شما می‌باشد. وکلای این موسسه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ برای ارائه مشاوره حضوری به عزیزان حاضر به خدمت می باشند. جهت مشاوره با بهترین وکیل ملکی در تهران کلیک کنید: 09121979750

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

موسسه حقوقی عدالت آریایی با درصد بالای ۸۶ درصد پرونده های حل شده، یکی از بهترین و حرفه ای ترین موسسه های حقوقی شهر تهران است. تخصص، تجربه و صداقت الگوی راه این موسسه می باشد. تا بتواند برای احقاق حقوق هموطنان عزیز گامی برداشته و پرچم عدالت را سرافراز نگه دارد.

مونا ترابی

مونا ترابی

وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر مؤسسه عدالت آریایی

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره